Tieteiden yö

Aika: 25.1.2024 klo 17:00
Paikka: Verkossa

Tieteiden yötä vietetään taas perinteiseen tapaan tammikuussa torstaina 25.1.2024. Tällöin on tarjolla ohjelmaa myös sukututkijoille.

Suomen Sukututkimusseura
Seura järjestää Tieteiden yönä kaikille avointa esitelmäohjelmaa klo 18.00 alkaen. Ohjelma järjestetään etäyhteydellä ja striimataan Seuran YouTube-kanavalle. Illan aiheina SukuTopoteekki, Suomen ensimmäinen naisnimismies Lavilan Dorde ja hänen sukunsa Eurajoella, Laadukkaasta sukututkimuksesta: Haritun rusthollin historia.
Katso tarkemmin täältä.

Kansallisarkisto
Kansallisarkiston Tieteiden yötä vietetään klo 17.00 alkaen teemalla Elävä muisti – kestävä tulevaisuus. Verkkoluennoille on vapaa pääsy. Liittymislinkki julkaistaan tällä sivulla lähempänä tapahtumaa. Illan luennot:

• Kuinka digitaaliset arkistot muuttavat maailmaa? Tekstintunnistus, kielimallit ja uudet digitaaliset palvelut
  • Digitaalinen arkisto = kaikkien arkisto? Kansallisarkiston digitointistrategia ja tulevaisuuden digitointivalinnat
  • Paneelikeskustelu: Arkistot, sivistys ja demokratia