Kaukola-päivä

Aika: 2.7.2023 klo 10:00
Paikka: Kauko-Pohjan Nuorisoseurantalo, Pohjankyläntie 375, 34450 Ruovesi

Oletko kiinnostunut juuristasi? Osuuko tämä kysymys kohdallesi?

Onko sukusi perhe yksi niistä 151 Kaukolasta kotoisin olleesta siirtolaisperheestä, joka asettui Ruovedelle sotien jälkeen?

Jatkosodan jälkeen Ruoveden väkiluku kasvoikin noin 1300 kaukolalaisella ja sakkolalaisella siirtolaisella.

KAUKOLA-PÄIVÄ 2.7.2023 RUOVEDELLÄ

Ruovesi, Kauko-Pohjan Nuorisoseurantalo, Pohjankyläntie 375, Jäminkipohja, RUOVESI

ENNAKKOTIETOA OHJELMASTA

• Klo 10 Kaukola-päivän voit aloitta Jumalanpalveluksella Ruoveden kirkossa. Seppeleiden lasku kuten aiemminkin.

• Klo 11.30 lähtien Kauko-Pohjan Ns-talolla ovet avautuvat. Tarjolla suolaista "alkupalaa" juoman kera.

• Tähän on varattu aikaa haastamisell'

• Perinteisesti esillä Matti Paavilaisen koulupiirikartat

• Klo 13:00 alkaa ohjelmallinen osuus. Luvassa Sihvon sukuseuran esittely (45 min)

• Tänä vuonnakin on yllätyksellinen osuus. (Viime vuonna yllätyksen teki Waltteri Torikka)

• Ohjelmallisen osuuden puolessa välissä väliaika, jolloin saa kahvia makean kera.

• Päivän aikana esitellään myös SukuJutut ohjelmaa ja mitä kaikkea Kaukolaan liittyvää se sisältääkään (pohjautuu Tauno Pessin ansiokkaaseen työhön) ja mitä mahdollisuuksia se tarjoaa meille.

• OHJELMA TARKENTUU KEVÄÄN AIKANA

• Arpajaisiin kannattaa myös osallistua

Muuta päivään liittyvää

• Ilmaan on myös heitetty toive ns. serkkutapaamisista, jolloin yhdistyisivät suku- ja Kaukolan historia. Ketkähän olisivat ensimmäiset serkut tämän toiminnan aloittamiseksi?

• Ja otathan mukaan suku- tai kotikylän kirjan, rakennetaan KIRJANÄYTTELY siitä, mitä kaikkea Kaukolasta onkaan julkaistu. PS. jos sukuseuroilla tai kyläkirjatoimikunnilla on ylimääräisiä kappaleita, täällä voisi olla kiinnostuneita asiakkaita.

• Maksut
    pääsylippu, tarjoilut, arpajaiset ja
    mahdollinen Kaukolan Pitäjäseuran kannatusjäsenmaksu (5€ tai haluamasi summa) käteisellä

Kannattaa merkitä päivä kalenteriin jo nyt ja välitäthän tätä viestiä/tietoa kaukolalaisille ja kaukolalaiset juuret omaaville ympäri Suomen! JA TULE PAIKALLE, JOS VASTASIT KYSYMYKSIIN KYLLÄ