Vantaa-Seura: Tietokirjailija Jussi Iltanen Vantaa puna-armeijan kartoilla

Aika: 4.4.2023 klo 18:00

Vantaan historian etäluentosarja

Vantaa-Seura järjestää jälleen kaikille avoimen Vantaan historiaan syventyvän etäluentosarjan. Luennot järjestetään Teamsissa. Luennoille voi osallistua suoraan nettisivulta löytyvällä linkilla tai linkin voi pyytää omaan sähköpostiin osoitteesta riina.koivisto@vantaaseura.fi. Kukin luento kestää noin tunnin. Luentosarja on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä.

Neuvostoliitto pyrki järjestelmällisesti laatimaan armeijansa käyttöön tarkkoja karttoja muusta maailmasta, eikä Vantaakaan jäänyt ilman omia karttoja katuineen ja rakennuksineen. Tietokirjailija Jussi Iltanen on tutkinut ainutlaatuisia karttoja puna-armeijan salaisista arkistoista, ja käsittelee luennollaan muun muassa sitä, mitä lähteitä karttojen laatimiseen on käytetty.

Osallistumislinkki: Liity kokoukseen napsauttamalla tästä