SSHY:n ohjelmaa kansallisena sukututkimuspäivänä

Aika: 11.4.2023 klo 12:00 - 20:00
Paikka: Zoom

Järjestyksessään toista kansallista Sukututkimuksen päivää vietetään tiistaina 11.4.2023. Tervetuloa seuraamaan SSHY:n ohjelmaa, jota on tarjolla iltapäivällä klo 12-14 ja illalla klo 19-20. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia.

Päiväohjelma:

Klo 12.00-12.45: Kari-Matti Piilahti: Sotilas esivanhempana: mistä löydän tietoa? Tilaisuus tallennetaan.

Klo 13.00-14.00: Kari-Matti Piilahti: Sukututkimusneuvontaa. Linjat ovat auki kaikenlaisille sukututkimuskysymyksille. Mihin sukututkimuspähkinään kaipaisit neuvoa? Kysy pois!

Iltaohjelma:

Klo 19-20: Sukututkimusopettaja Sari Maarit Karjalainen: Uhtuan kylän asutus- ja talohistoriaa. Luennolla kerrotaan Uhtuan asutuksen synnystä ja keitä olivat alkuperäiset asukkaat, muuttoliikkeistä vuosisatojen aikana Uhtualle ja Uhtualta. Miten vallankumous, sota-ajat ja mm. suomalaisten punapakolaisten tulo Uhtuaan vaikutti asutukseen. Laukkukaupan vaikutus asutukseen. Tilaisuus tallennetaan.

Esitykset ovat seurattavissa Zoomin välityksellä. Nauhoitukset ovat myöhemmin tarjolla SSHY:n jäsensivujen videokirjastossa.

Liittymislinkit julkaistaan joitain päiviä ennen tilaisuutta SHHY:n blogissa, tapahtumakalenterissa ja Facebook-ryhmässämme.

Linkkiin pääset mm. täältä.