Uuden puheenjohtajan tervehdys

4.8.2021

Aloitin yhdistyksen puheenjohtajana vuosikokouksen valitsemana tämän vuoden kesäkuun alussa. Kiitos kaikille luottamuksesta. Kiitos erityisesti hallituksen jäsenille, joiden tukemana uskaltauduin tähän pestiin. Kiitos myös aikaisemmalle puheenjohtajallemme, Päivi Sillanpäälle, hänen työpanoksestaan yhdistyksen hyväksi. Sukututkimusta olen harrastanut noin yhdeksän vuotta. Keurusselän seudun sukututkimusyhdistyksen jäsenenä olen ollut vuodesta 2014 ja sen hallituksessa maaliskuusta 2015 lähtien. Hallituksessa olen vastannut kotisivujen luomisesta ja ylläpidosta sekä tiedottamisesta.

Koronaepidemian vuoksi jouduimme perumaan lähes kaikki kevätkauden jäsenillat, harmittavan monta hyvää esitystä jäi tuolloin kuulematta. Kesäkuisen vuosikokouksen aikaan tilanne epidemian osalta näytti hyvältä ja suunnitelmat syyskauden jäsenilloista saatiin lähes valmiiksi.

Kuuman kesäkuun ja helteisen heinäkuun jälkeen koronatilanne on alkanut näyttää huolestuttavalta. Ennen tämän neljännen aallon alkamista onneksi on pystytty nauttimaan kesällä monista tapahtumista, joita mainittakoon Pohjaslahdella Heikintuvan heinäkuiset torstai-illat Ainon, Sirpa, Ailan ja Elinan johdolla sekä Vilppulan museokesä Vilppula-seuran toimesta.

Seurataan jälleen koronatilanteen kehitystä, sen johdosta annettavia ohjeita ja toivotaan, että saamme pidettyä suunnitellut tapahtumat ja jäsenillat, joista ensimmäinen on torstaina 16. syyskuuta aiheena Gösta-museolla opastettu kierros Kartanon klassikot – näyttelyyn ja katsaus Vuohijoen asuinalueeseen Riitta Jyringin vetämänä.

Hyvää loppukesää ja alkavaa syksyä kaikille, pidetään itsemme terveinä!

Annemari Stenlund